Hjelp! Jeg skal ut på tur i 4 dager til Stockholm, og kan ikke spise hvor som helst. Er ganske sesnisiv mot gluten, så leter etter gode og trygge glutenfrie restauranter og spisesteder i Stockholm. Noen som har noen tips om hvor jeg bør gå, og hvor jeg kan være trygg på at de kan glutenfritt? :)
top of page

Glutenfritt.no
bottom of page
Hei, og heldige deg! Stockholm er herlig, og Sverige er digg land å handle glutenfritt i 🇸🇪 :) Riktignok er det aller morsomst å handle i butikkene, for er ikke nødvendigvis flust av restauranter som er så mye bedre på glutenfritt enn her hjemme, er min erfaring. Men har en du MÅ teste i Stockholm: Under Kastanjen som ligger idyllisk til - seff under et kastanjetre - midt i Gamla Stan. En skikkelig koselig café/restaurant med hyggelige priser og god, glutenfri mat. Ikke alt på menyen er glutenfritt, men mye, både brød, kaker og middagsretter. Og mener til og med at de har eget kjøkken til det glutenfrie, så liten sjanse for spor her. Er selv skikkelig sensitiv, og merket ingenting etter et besøk her. God tur - og gled deg!🇸🇪